منة فضالي تعلن سبب غيابها عن مهرجان الجونة

منة فضالي تعلن سبب غيابها عن مهرجان الجونة: رايحين عشان يركبوا التريند ويلفتوا النظر بس

منة فضالي تعلن سبب غيابها عن مهرجان الجونة: رايحين عشان يركبوا التريند ويلفتوا النظر بس
الفنانة منة فضالي

كشفت الفنانة منة فضالي سبب غيابها عن فاعليات الدورة الخامسة لمهرجان الجونة السينمائي المقامة حاليا.

وخلال لقائها مع الإعلامية إنجي القاضي في برنامج “مساء dmc”، قالت منة فضالي: “أولا أنا مبحبش أبقى متواجدة في حاجة أنا مليش تواجد فيها، عشان أروح مهرجان لازم أكون مثلا عندي تكريم، مش حابة أكون رايحة أتصور، وطبعا مش بسيء لحد.”

وردا على سؤال “هل بعض الفنانين بيروحوا المهرجان لمجرد السجادة الحمرا؟”، قالت: “مؤخرا بلاقي ناس غريبة جدا على الريد كاربت معرفش مين دول، ومعرفش الناس دي بتعزمهم إزاي أو بيسمحوا بدخولها إزاي.”

وعلقت الفنانة منة فضالي على إطلالات الفنانات في مهرجان الجونة، قائلة: “أنا واحدة طبيعتي بسيطة ومش بحب الشو.. وبحبش ألبس حاجة غريبة مش شبهي.. فيه لبس وألوان فاقعة مينفش تتلبس.. في النهاية احنا في مجتمع شرقي وفيه لبس الناس مبتفبلهوش”

وواصلت: “الفنانة اللي هي بتختار تلبس ايه .. وبتختار إنها تثير الجدل .. أو انها تبقى شيك وبسيطة .. فيه فرق بين واحدة تظهر شيك وواحدة عايزة تلفت النظر وتركب التريند بس بس”.

وأردفت منة فضالي: “الفنانة يسرا بالنسبالي ملكة الأناقة ولفتت نظري في المهرجان وطول عمرها شيك، وأنا بحبها على المستوى الشخصي.. والفنانة درة أيضا شيك جداً.. وهند صبري كانت تجنن.. ومنى زكي.. ومنة شلبي.. ونادين نجيم كانت رائعة.. دول اللي لفتوا نظري وحبيت شكلهم أووي”.

وعلي جانب آخر، قالت الفنانة منة فضالي إنها لم تخضع لأي عمليات تجميل، قائلة: “أنا أكيد هعمل عملية تجميل ولو عملت هقول .. لكن أنا لحد الآن لم أخضع لأي عملية تجميل”.

وعلقت منة على تصريح لها قالت خلاله: “انا ممكن أتصور بالمايوه حتى لو هتصور في الحمام.. أنا حره”، قائلة: “ده تصريح من زمان وأنا بالفعل اتصورت بالمايوه خلاص”.

وتابعت قائلة : “أنا بلبس مايوه في حياتي الطبيعية عادي .. ولكني أخجل إني أطلع بيه في السينما”.

منة فضالي تعلن سبب غيابها عن مهرجان الجونة

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.