حمو بيكا يوجه رسالة لعمر كمال: يا خسارة العيش والملح اللي اكلتوا معاك

هاجم مؤدي المهرجانات حمو بيكا، المطرب عمر كمال، في بث مباشر له عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”.

وذلك بسبب أغنية “مستفزة”،والتي تم طرحها في الساعات الماضية بين حموبيكا وعمر كمال ونور التوت.

حمو بيكا يوجه رسالة لعمر كمال: يا خسارة العيش والملح اللي اكلتوا معاك

رسالة حمو بيكا إلي المطرب عمر كمال

قائلا:” من شهر عمر كمال جابلي شاعر وقالي عاوزين نعمل أغنية جديدة؛ وبالفعل وافقت وخلصنا الأغنية بعدها ؛ وهي جاهزة من شهرين او ثلاثة علي حد قوله”.

وتابع: “قولتله هننزل الاغنية امتي ؛ قالي انا عندي أغنية مع شيماء المغربي هنزلها وبعدين هننزل باغنيتنا دي  وبالفعل اول لما نزل الأغنية باركتله وشيرتها عندي “.

وأضاف: أنا اتصلت بعمر كمال فوق الـ7 مرات ومردش عليا، وبقى يشوف نفسه على الناس وأنا مش الناس، لأني كنت أول واحد يا عمر عملتلك أغنية والناس سمعتها يعني ربنا ثم أنا”.

واستطرد قائلا: “وعايز أقولك وريني هتنجح بنفسك ازاي ومتخليش حد ينجحك وعايز أشوف مهاراتك، واشوف شغلك، وعايزك لما تقابلني في حته السلام بتاع ربنا متقولهوش، عشان كل الناس عارفة أنت أيه، وكل الناس برا أو جوا المجال عارفين أنت أيه”.

واختتم بيكا: “يا خسارة العيش والملح اللي اكلتوا معاك، أنتوا ميمشيش معاكوا الإنسان الطيب، ومتفكرش لما تنشر الأغنية دي أنها هتروح، أنا ممكن أخش امسحها دلوقتي ولا يهمني.. يا صاحب مزيف”.

ويذكر أن صرح عمر كمال عن هجوم حمو بيكا قائلا: “مش بركز معاه”.

تعليق حمو بيكا بعد تخليه عن لقبه لحل أزمته مع نقابة الموسيقيين

من ناحية أخرى، كشف بيكا لأول مرة عن اسمه الحقيقي، مؤكدا أنه لا يمانع في التخلي عن اسم الشهرة “بيكا” في سبيل دخول نقابة المهن الموسيقية.

قائلا: “أنا أغير حياتي كلها وعايز أشتغل وآكل عيش.. أنا اسمي الحقيقي محمد محمود”.

وأضاف “بيكا”، خلال  مداخلة هاتفية ببرنامج “الحكاية”، المُذاع عبر فضائية “إم بي سي مصر”،: “اسمي محمد والدلع حمو.. ومعنديش مشكلة أغير اسمي للعودة للنقابة”.

جاء ذلك تعليقا على ما تردد عن إصدار نقابة المهن الموسيقية مجموعة جديدة من الشروط لقبول مطربي المهرجانات في النقابة، وهو ما نفاه وكيل أول النقابة محمد أبو اليزيد خلال مداخلة مع البرنامج.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.